World Of Warcraft Executus
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

World Of Warcraft Executus

ThreeCrowns
 
HemSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Wiry-Bet
Gäst




Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior Empty
InläggRubrik: Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior   Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior Icon_minitimesön feb 10, 2008 11:08 pm

Detta är då en dubbelapply, då jag och boris mycket gärna skulle vilja fortsätta raida tillsammans då vi är irl-polare. Smile

Nåväl, on with the show. :]

-------

Betongboris application:

Karaktärs namn: Betongboris

IRL ålder: 20

Level: 70

Klass: Warrior

Specc: Protection (8/0/53)

Redo att respecca om det behövs?:
Ja, men ser helst att jag stannar som tank, då det är det som är roligast att vara. Smile

Armory Profil:
Om armory inte funkar (vilket inte är särskilt ovanligt), kan jag kort beskriva mina stats:

I skrivande stund ser det ut som följer:
Armor: 16155
Dodge/Parry/Block: 16,68%, 18,99%, respektive 24,87% (393 block value)
HP: 15198
Defense: 522
Hit rating och expertise i det närmaste obefintlig: 11 expertise. +0 hit rating.

Andra guild du varit i:
Senaste guilden jag var med i var The Real Life, som jag hade lyckan att göra lite fin progress med. Annars har jag inte efter släppet av TBC varit med i någon raidande guild. Före TBC hursomhelst, hade jag turen att efter min polare Wiry blev promotad till member, få en friend-invite, vilket ledde till tanking i BWL och lite i AQ40 (i den senare instansen var jag oftast DPS dock).


Orsak till att du lämna dom andra guilderna:
The Real Life hade oturen att ha ett gäng medlemmar som önskade leda en ny, internationell guild mot framgång. Detta drog med många medlemmar och Guild Mastern fattade beslutet att disbanda. Neophyte lämnade jag inte helt frivilligt, då det var lite turbulens just före TBC, och alla medlemmar med friend-rank blev "bortrensade".

Varför vill du joina Three Crowns?:
Kort sagt: Jag vill raida. Det finns inget i detta spel som går upp mot att hänga med ett gäng folk och spela sig igenom hela tiden svårare innehåll.

Vad kan du erbjuda Three Crowns?:
En inbiten tank som inte ger sig i första taget, en person som är både lugn och koncentrerad. Vid brist på raid-erfarenhet, är jag inte heller rädd att förklara att jag inte vet ett skit.

Vad vill du få ut av Three Crowns?:
Det jag söker är en grupp seriösa personer som tar spelandet på lite mer allvar, och som är snäppet mer hängivna, både på spel-sidan, men även på community-sidan. En guild med ett bra sammanhållning och gemenskap under bältet, är inget att ta lätt på. Smile
Jag önskar även hinna uppleva de högre nivåerna av raidande innan det blir försent! Med ytterligare en expansion i horisonten, skulle det vara väldigt tråkigt att behöva lämna TBC-raidandet bakom sig utan att åtminstone vara nästan klar!

Attunements: Karazhan och SSC (har inte lämnat in än, då det inte behövs nu för tiden).

Heroics: Allihopa.

Raiderfarenheter: Som tank: Karazhan, Gruul's Lair.
Före expansionen tankade jag i MC och BWL, samt dpsade mig fram genom AQ40.

Vad farmar du för saker till raids(Mats till pots, cooking etc):
Jag har för vana att farma pengar, och köpa mats till pots (eller bara pots helt enkelt), då jag är miner samt blacksmith, och själv inte kan samla ihop allt det jag behöver. När det är raid tar jag med mig en salig blandning av olika elixirs och potions, men de oftast förekommande är elixir of major defense agility och fortitude, elixir of mastery, ett gäng healing potions och nightmare seed, samt diverse matbuffs. Flask of fortification finns alltjämt redo.

Vilka känner du i Three Crowns?:
Ingen alls! Förutom ett vagt minne av Gladdie, som jag flertalet gånger lyckades döda med min ofattbart klantiga tanking i Steamvaults en gång. Jag önskar att detta inte ligger allt för mycket till min nackdel, och önskar att han förlåter mig för att spela wow i ett sånt trött, nästan komaliknande, tillstånd. Smile

Våra raid tider är 18.30 - 23.00 passar dom dig?:
Passar mig ypperligt, då jag oftast slutar mitt jobb vid 17 eller lite innan 18.

Har du ventrilo och fungerade mikrofon och headset?: Javisst.
Lite information om dig (Snälla inkludera någon info som vi kan behöva veta, t.ex om du spelar på inet café etc.)

Jag är en 20-årig systemutvecklare och pianist som för närvarande bor i Borås. Spelar wow och piano på min lediga tid. Mitt arbete kan innebära sena kvällar och helger som försvinner, då man som programmerare har hemska deadlines med jämna mellanrum. Dessa bortfall av speltid kommer jag alltid i god tid meddela om, och jag hoppas att det inte tas alltför illa upp om man pga sitt arbete måste missa en raid eller två någon enstaka gång.

Har du några problem med dator eller internet som kan påverka ditt spelande?:
Inga problem öht, om man inte ser det som ett problem att man måste spela på sin laptop pga trasigt graffe i den stationära. Smile

Tack för tiden ni tar att läsa denna wall of text, och jag hoppas att jag kommer få chansen tacka ordentligt i guildchat Smile

-

\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

-

Wiry's Application:

Karaktärs namn: Wiry

IRL ålder: 20

Level: 70

Klass: Präst

Specc: Holy (21/40/0)

Redo att respecca om det behövs?: Givetvis

Armory Profil:

(Då jag av någon anledning har för mig att armory-länkar inte fungerar här, så skriver jag ner vad jag har i min "spell"-tab Smile

Healing: 1817
Crit(holy): 12.71%
mp5 (in combat) : 135 (vill även notera att jag byter med jämna ut sockets för att tjäna lite mer mp5, och jag snålar inte med pots! Smile )

Andra guild du varit i:

Drar de nämnvärda då;

1. <Neophyte> (pre-tbc, och en liten stund när jag levlade prästen)
2. <The Real Life> (allt mitt raidande med prästen)

Orsak till att du lämna dom andra guilderna:

Ptja, jag lämnade neophyte innan TBC kom ut, någonstans i mitten av Naxxramas pga att det var så in i helvetes

tråkigt att raida som warlock då. Man gick oom fort som fan, healers hade fullt upp så man knappt hann med att få en

renew, etc. Så jag totaltröttnade.. Sen att min dator var såpass värdelös att jag raidade med 4fps hjälpte inte

direkt, så jag sålde kontot, köpte en pimp burk, och började lira en mage när TBC släpptes.

The Real Life (som jag fortfarande är med i) verkar vara i farozonen för att disbandas just nu, då flera av våra

talangfulla medlemmar har dragit och tänkte skapa en internationell guild, och jag orkar helt enkelt inte börja om

från början med karazhan i några veckor, gruul i några veckor.. etc, ni förstår säkert.

Varför vill du joina Three Crowns?:

För att jag vill ha mer! Mer av allting, mer Raidande, mer farmande, mer raiddagar, etc.
Ni är också helsvenska vilket inte talar emot er direkt. Dock så är det lite synd att applikationen kom in såhär

sent, då jag gärna hade vart där på wipe-kvällarna i SSC/TK.

Nevertheless, ni verkar vara ett helt okej gäng av de få som jag har sett ingame, och jag tror att vi kan ha mycket

kul tillsamans.

Vad kan du erbjuda Three Crowns?:

Imba smite-crits!
Nja, erbjuda och erbjuda, jag vet inte riktigt. Enorm aktivitet, inget gnäll på wipe-kvällar, mycket farmande.. "Det

vanliga" som jag är van vid som hardcore-raidare. Smile

Vad vill du få ut av Three Crowns?:

För mig är det självklart, jag vill ha ner precis varrenda jädra boss i TBC till vilket pris. Jag vill lära känna

nytt och trevligt folk som vet vad de håller på med.

Så, kort sagt, hardcore-raidande och trevliga "med-raidare"

Attunements:

Tyvärr har jag då inte kommit så långt i TBC att jag har hunnit fixa några attunements än. Eller ja, nu räknar jag

inte med Karazhan-attunement, för den ses som rätt så självklar i mina ögon. Utöver det, ingen.

Dock nu i 2.4 tas ju Attunement-skräpet bort till MH/BT, så krävs ju inte speciellt mycket. Smile

Heroics:

Har alla nycklar, har kört alla, och vet vad det handlar om.

Raid erfarenheter:

Pre-TBC: Ptja, man ska väl vara detaljerad, så..
Full MC Clear, Full BWL Clear, Full AQ40 Clear, Alla outdoors (Dragons of nightmare, kazzak, azuregos, etc).
Slutade nån gång i naxx.. så det är Full spiderwing, sen nån boss här och var :]

TBC: är det dessvärre mindre, mycket mindre.. (Dock med fler klasser! =) )
Full Karazhan-clear (Med rogue, mage, MT-warrior och präst, både som shadow och holy.
Gruul's Lair, som off-tank och shadowpräst samt holypräst.
Doomwalker down (som rogue).. några försök på Magtheridon som shadowpräst, men det är mer eller mindre allt.

Frukta inte dock, jag lär mig bossar snabbt som fan, jag läser på ordentligt, och är otroligt hängiven!
Dock, så gör ju olika guilds smått olika saker på diverse bossar, så om det är en ny boss för mig så kommer jag nog

att fråga runt lite. Smile

Vad farmar du för saker till raids(Mats till pots, cooking etc):
Jag kommer med en stor svart sopsäck med matbuffs, flasks, pots, elixirs. Ingen fara där alls.

Håller just nu på att levla fishing, har 333 skill (exkl. +25 fishing rod), Har 375 Cooking också.

Vilka känner du i Three Crowns?:
Tyvärr ingen, dock så känner jag igen 'Undie' från någonting, jag kan dock inte sätta fingret på det.
Sen har jag väl småpratat med lite diverse folk sådär, och det verkar vara en riktigt trevlig hög med folk.

Våra raid tider är 18.30 - 23.00 passar dom dig?:

Det är nästan för lite... Heh, skämt åsido, ja, de passar utmärkt!

Har du ventrilo och fungerade mikrofon och headset?:

Jawohl, kan hända att jag är lite blyg i början, men det släpper. Smile

Lite information om dig:

Jag är en jävligt dedikerad spelare, som inte drar mig från att farma tio timmar om dagen om det skulle krävas (tänk

AQ40-gates). Jag försöker alltid hitta positiva lösningar på kluriga problem, jag bor fortfarande hemma hos min mor,

är arbetslös och sjukskriven. Pengar rullar in, och jag kan spela 24/7.

Jag Började min wow-karriär runt ett halvår efter att World of Warcraft släpptes i Europa, då startade jag många

olika klasser, drog upp dem till 40+ någonting, innan jag bestämde mig för att jag ville vara en warlock!
Sen märkte jag att en gammal Q3-polare, lirade på samma realm, och som råga på allt, i Neophyte. Så jag fick en

friend-invite, satt utanför varje raid och hoppades på att en plats skulle öppnas, haha.

Till slut, tyckte de väl så synd om mig att jag fick en trial-chans, vilket var så otroligt roligt.
Fick äntligen en chans att vara med och bevisa migsjälv, testa mina gränser och ha otroligt roligt med allt det

sköna folket i den guilden.

Som det står ovanför lämnade jag Neophyte, och WoW helt och hållet i mitten av Naxxramas någonting, då det var

väldigt stor inaktivitet, folk som slutade, och att raida som warlock helt enkelt inte var kul längre.

Sålde warlocken, och när TBC kom ut, fick jag polarens mage-konto (som jag fortfarande har kvar) och fortfarande

använder ibland till att farma med. Nåväl, jag tröttnade lite, och ville ha en karaktär som verkligen var min, så

jag köpte helt nytt WoW/TBC på Elgiganten, drog hem, tankade ner en guide och började levla min präst, som jag nu är

totalsåld över. Mittemellan allt dethär har jag även fått låna en kompis (Betongboris) warrior och tankat hela

karazhan med samt off-tank på gruul, har fått låna en rogue-kompis konto och raidat karazhan med också.

Men nu är jag helt inställd på att raida som en dåre med prästen, har ju mitt "kineskonto" (läs; mage) som jag

farmar ihop massa saker på.


Har du några problem med dator eller internet som kan påverka ditt spelande?:

Ända sen vi flyttade till dethär huset (runt ett halvår sedan), har nog internet vart nere en gång.. och då i fem

minuter. Datorn fungerar som en klocka, så ingenting att oroa sig över här.

Uppgraderar iofs datorn lite granna ibland sådär, så kan ju vara off nån timma, men detta anpassas självklart så att

det inte påverkar min raid-attendance.


---

Vi hoppas att, eftersom det finns en holypräst-spot öppen, samt en warrior-spot öppen, att ni tar våra applikationer seriöst.

MvH, Wiry och Betongboris!
Till överst på sidan Gå ner
Wiry-Bet
Gäst




Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior Empty
InläggRubrik: Sv: Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior   Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior Icon_minitimesön feb 10, 2008 11:38 pm

Huhu, nu när jag väl läste igenom allting själv, känndes det lite som detdär gamla skämtet "Wall of text crit". Får ursäkta, men ville göra så bra, och välinformerande applications som möjligt. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Gladdie




Antal inlägg : 21
Registration date : 08-01-08

Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior Empty
InläggRubrik: Sv: Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior   Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior Icon_minitimesön feb 10, 2008 11:58 pm

Grymt välskriven application. från båda parterna. Har inte pratat något med betongboris eller spelat med honom heller för den delen.
Snackat som hastigast med wiry dock itne haft chansen att spela med honom. Men han verkar helgo och förhoppningsvis kan han spela.
Då betongboris är hård som betong och vill tanka, ja det säger sigsjälvt.

Ni har iaf min vote.
Till överst på sidan Gå ner
Liridon




Antal inlägg : 13
Registration date : 07-12-31

Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior Empty
InläggRubrik: fin fin.   Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior Icon_minitimemån feb 11, 2008 2:35 am

Om det finns plats för prot warrior och en holy priest ska det vara definitivt dem som ska in kört lite heroic med Betongboris och hade inga problem med att skapa aggro, snackat med Wiry lite smått låter som en go kille som harbra inställning väldigt fin apply måste jag säga lycka till!
Till överst på sidan Gå ner
undie
Officer
Officer
undie


Antal inlägg : 17
Age : 36
Location : Mariestad
Registration date : 07-10-31

Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior Empty
InläggRubrik: Sv: Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior   Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior Icon_minitimemån feb 11, 2008 3:51 am

Det är så här en(två) apply ska se ut. Wink
orkar inte skriva något vettigt nu, men önskar er båda lycka till.

Wiry-Bet skrev:

Vilka känner du i Three Crowns?:
Tyvärr ingen, dock så känner jag igen 'Undie' från någonting, jag kan dock inte sätta fingret på det.
Sen har jag väl småpratat med lite diverse folk sådär, och det verkar vara en riktigt trevlig hög med folk.
jag lirade i Neo när du lvlade din präst, skulle tro att det är därför iaf ;>
Till överst på sidan Gå ner
Colera




Antal inlägg : 63
Registration date : 08-01-10

Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior Empty
InläggRubrik: Hej Wirry!   Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior Icon_minitimemån feb 11, 2008 1:17 pm

Hejsan,

Och tack för att ni har gjort sådanna vällgjorda apply's måste jag säga,

Som Priest CL,

Så har jag endast befogenheter att prata om Priesten.

Dina stats verkar helt okej, men vi kan alltid pratas vid ingame angående speccs som vi prioriterar högt i vårat guild.

Däremot så kan jag säga att på guildets vägar, önska att ni är högt aktiva raid mässigt.

Då det är primärt det, som gör att man består sin trial spot.



Mvh Colera - Priest CL i Tre Kronor
Till överst på sidan Gå ner
Isc3s

Isc3s


Antal inlägg : 25
Registration date : 07-12-10

Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior Empty
InläggRubrik: Sv: Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior   Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior Icon_minitimemån feb 11, 2008 1:46 pm

Och för alla andra som tänker applya till Three Crowns, läs och lär. Såhär ska en application se ut.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior Empty
InläggRubrik: Sv: Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior   Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Wiry Holypräst - Betongboris Protection-Warrior
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» 70 protection warrior
» Protection warrior applyar
» warrior
» Dps Warrior
» Morny - fury warrior

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
World Of Warcraft Executus :: General info :: Ansökan till ThreeCrowns-
Hoppa till: